Hundetræning 2020

Nu har vore hunde hvilet længe nok, de trænger til at blive aktiveret.

Så vi har i foreningen besluttet at starte hundetræning, selvfølgelig under iagttagelse af de forholdsregler, som Corona nødvendiggør.

I år er ingenting som det plejer at være. Men det skal ikke afholde os fra at træne med vore hunde. Hundeudvalget vil derfor forsøge følgende:

• Træning for uøvede unghunde tirsdag kl. 18.30 - 19.20 ved klubhuset, skydebanen i Assentoft.
    Helt grundlæggende træning for opstart af en hvalp/unghund
  • Træning for øvede unghunde tirsdag 19.30 - 20.30 ved klubhuset, skydebanen i Assentoft
    Lidt mere udfordrende basisøvelser og lidt apportering for dem, som allerede har været på hvalpekursus eller tilsvarende. Husk dummy.
  • Kaninslæb og apportering fra land for øvede hunde, sådan en slags reduceret åben klasse
    Hunden skal kunne apportere dummy og i øvrigt være under førerens kontrol. Der vil ikke være apportering fra vand. Medbring dummy, vi sørger for vildt til hver hund.
    Træningen foregår på terræn i sydlige Randers.

For alle kurser gælder:

• Start 12 maj.
  • Der er plads til 8 kursister - en person pr. hund
  • Deltagelse koster 50 kr pr. gang - MobilePay, tak
  • Tilmelding er krævet til 40940043, gerne SMS. Først til mølle gælder
  • Hundene deler ikke udstyr, de skal være i line og halsbånd med mindre instruktøren siger andet
  • Vi holder afstand, så det er med at skærpe hørelsen - instruktørerne tager ikke hunden
  • Træningen er åben for alle interesserede

Vi ved selvfølgelig lige så lidt som allae andre, hvad der ellers sker. Ændrer reglerne sig, retter vi ind - begge veje. Hvis vi vurderer, at det ikke fungerer stopper vi kurset, så derfor betaling pr. gang. Vi regner med 6 gange - men tilpasser os i fællesskab.

Vi ved godt, at der er mange, der gerne vil sikre sig, at hunden er klar til næste jagtsæson. Vi vil derfor forsøge at lave et "klar til jagt" kursus i august og september. Det vil basere sig på apporterings delen af åben klasse - men det er ikke endeligt fastlagt, og afhænger af hvor meget det hele åbner sig.